Xenix autó logó


Francia Autó Alkatrészek Specialistája
Gyári és utángyártott alkatrészek


KAPCSOLAT:

Xenix Auto Kft.

1039. Budapest,
Rákóczi út 7.

Tel.: 06-1-244-8136
Fax.: 06-1-244-8137
Mobil: 06-70-366-0444
xenixauto@xenixauto.hu
skype: xenixauto
web: www.xenixauto.hu

facebook icon google plus icon

[Árajánlatkérés]



Nyitva tartás:
Hétfő: 9:00-17:00
Kedd: 9:00-17:00
Szerda: 9:00-17:00
Csütörtök: 9:00-18:00
Péntek: 9:00-16:00
Szombat: Zárva
Vasárnap: Zárva


A KETTŐS TÖMEGŰ LENDKERÉK sorozatunk 1. rész


Sorozatot indítunk a kettős tömegű lendkerékkel kapcsolatos információinkról.

1. RÉSZ

Mi is az a kettős tömegű lendkerék? Mi a szerepe az autóban? Miért és mikor hibásodik meg?

A kettős tömegű lendkerék elszigeteli a motor rezonanciáját, csillapításával pedig csekély kuplungcsúsztatással, a nyomatékos dízeleknél is könnyedén ad rángatás-mentes elindulást.
Miért is van az autóban egyáltalán kettős tömegű lendkerék?
Nem, ez nem egy újabb (már tizenegynéhány éve tartó) lehúzás az autógyártók részéről. A modern motorokból egyre nagyobb teljesítményt próbálnak kipréselni a fejlesztők, a lehető legszerényebb emisszió és legkisebb fogyasztás mellett. A vevők eközben azt várják el, hogy az autó üzeme halkabb és rezgésmentes legyen. Lényegében ezért született meg a dupla tömegű lendkerék. A rendszer úgy működik, hogy a motor főtengelyére nem csak egy óriási tömör vaskerék kerül, hanem egy összetett szerkezet, amely a mai elvárásoknak megfelelő rezgéscsillapítást ad. Mindezt a kettős tömegű lendkerék egy jelentősebb akár a középállásától 60-60 fokos, azaz összesen 120 fokos elfordulással képes megtenni. Kézzel ellenőrizve csak jóval kisebb elmozdulás tapasztalható.
Kuplung szett cseréjekor sokszor emiatt nem tudja a szerelő pontosan megállapítani, hogy még mennyi ideig lesz a dupla tömegű lendkerék működőképes. Többször előfordul, hogy a szerelő azt mondja az ügyfélnek, hogy még jó lesz a lendkerék, elég csak a kuplung szettet kicserélni, aztán 2-3 hónap múlva bosszankodva tapasztalja a gépkocsi tulajdonosa, hogy mégis megérett a kettős tömegű lendkerék a cserére. Ilyenkor persze még egyszer ki kell fizetni a szerelési díjat, ami 30-80 ezer Ft körüli összeget tesz ki típustól és persze szerviz árszínvonaltól függően. Emellett több esetben drágább lehet külön darabonként megvenni a kuplung szettet és a dupla tömegű lendkereket, mint egy dobozban az egész szettet. A tapasztalat egyébként az, hogy használattól függően zömében 150-200 ezer kilométeres élettartamra számíthatunk a kettős tömegű lendkerék esetében.

Áraink tartalmazzák az ÁFA-t!